Bir Zamanlar ve Şimdi

 Benim yaşıtlarımın yıllar önce baba ve dedelerini eleştirdikleri bir konu vardı. "Eskiden İstanbul'da bir sürü boş arazi vardı hem de ucuzdu, Neden birkaç arazi de sen almadın ki? Şimdi çok zengin olurduk."

O büyüklerimiz de şöyle cevap verirdi; "Çekmeköy, Ümraniye dediğin yerlerde in cin top oynuyordu. Hiç bir değeri yoktu, alsam ne işime yarayacaktı? Nereden bileyim bugün bu kadar değerlenecek?"

Bir dönemi yıllar sonrası ile değerlendirmek inanın çok acımasız. Biliyorum ki, benim çocuğum da bana şöyle bir soru soracak: "Baba, zamanında Bitcoin 0.1 Dolar'dan çok daha düşükmüş, şimdi binlerce dolar, neden birkaç yüz Bitcoin almadın ki? Şimdi çok zengin olurduk."

Veya şöyle bir soru da sorabilir: "Baba, sen teknolojinin içinde doğmuşsun, birçok Web sitesi, IOS, Android uygulama ve online girişim yapılmış. İnsanlar çok para kazanmışlar. Sen neden böyle bir işe girişmemişsin?"

Doğrusunu söylemek gerekirse o gün geldiğinde nasıl bir cevap vereceğimi bilmiyorum. Belki de babamın bana verdiği cevabı ben de oğluma veririm. "Nerden bileyim Bitcoin'in bu kadar değerleneceğini?" :)

0 yorum:

Yorum Gönder